Byron Bay

Nu är det vår sista dag i Byron Bay, vi har varit här 5 nätter och idag åker vi vidare till Surfers Paradise. I Byron har vi mest chillat på stranden. Vi har gått till lighthouse och kollat solnedgången också. En dag när vi låg på stranden så skrek två tjejer till lite bakom oss. När vi kollade bak var det en as lång brun orm där! Badvakterna sa att det var en Brown Snake. Det är en av världens farligaste ormar, lite läskigt att den var så nära. Men nu har vi sett en av världens farligaste orm slingra sig förbi ca 3 meter bakom oss, lite coolt.

Spot X

Efter coffs åkte vi på surfcamp! Det är nog det roligaste jag gjort här hittills. Det var massa roliga människor och surfa bar kul!

Där bodde man

Coffs Harbour

Efter Port Macquarie stannade vi en natt i coffs Harbour. Där gick vi upp tidigt för att de soluppgången. Sedan paddla vi paddleboard och kanot.

Port Macquarie

I söndags lämnade jag Sydney för att börja resa upp östkusten. Vårt första stopp är Port Macquarie. Här har vi besökt koala sjukhus, sett kängurus, badat, gått costal walk, sett delfiner, ödlor, spindlar osvosv. Idag är det btw st patricks day. Hostellet har hängt upp ballonger och fyrklövrar lite överallt 😂. Och den irländska puben är överfull av människor i gröna tröjor! Här kommer lite bilder:
vi kom till ett regnigt port Macquarie

Svensk dag och blue Mountains

Igår hade jag en svensk dag, först åkte vi till Ikea och åt köttbullar, sen gick vi till Svenska kyrkan här i Sydney som tyvärr var stängd..

Idag åkte vi till Blue Mountains och vandrade, väldigt mycket trappor. Kommer ha fin träningsverk imorgon. Efter att ha gått ner alla trappor till slutet av ett långt vattenfall så skulle vi gå upp igen, och satan vad de sög i benen.. De andra tjejerna hade lite bättre kondition än mig så de kom upp lite snabbare. När jag nästan var uppe kom en guide för en grupp och sa "watch your step" så jag kollade upp och där låg en orm!! Jag kastade mig ner för några trappsteg och blev as rädd, fick lite smått panik. Sen visade det sig att det var en plastorm som han lagt dit, superkul verkligen.....

Vingårdar

Idag åkte jag med två till tjejer som jag roadtripade med till Hunter Valley. Det är ett vindistrikt här i Australien. Vi åkte en busstur med en grupp andra människor. Det var kul! De flesta var också backpackers. Vi blev hämtade här i Sydney, sen tog det ca 2h till första vingården. Där berättade de om vinerna och vi fick prova ca 8 viner. Sen åkte vi vidare till nästa vingård där vi provade ca 8 viner till. Sen var det lunch. Grillad korv och bröd med tillbehör. Var gott! Sen åkte vi vidare till en ytterligare vingård och provade 8 viner till. Därefter åkte vi till ett ställe och hade ostprovning. Man kunde prova viner där också jag provade 5 olika hehe! Därefter åkte vi till en chokladaffär och prova lite choklad. Det var en kul dag! Nu ska jag snart möta upp de två tjejerna igen plus en till svensk vi lärde känna idag för att gå och kolla på gayparad som är stort här i stan. Mer eller mindre hela stan är avstängd för detta och det är ett himla jippo!

Sydney

Hänger mycket på stränderna här och strosar runt i Sydney stad. Igår gick jag och två tjejer från roadtripen som nu är här i Sydney en promenad på 4 timmar! Runt hela Sydneys innerstad typ. Hade lite ont i fötterna efter det 👍