Sista dan i San Fransisco och US

Ja då har vi haft vår sista hela dag i USA imorgonbitti blir det hemresa. Va fort tiden har gått, vad mycket vi har fått se och vara med om. Alla platser vi besökt har varit trevliga och ganska olika. Vi har alltid ätit jättegod mat. Vi har gått otroligt mycket. Resans höjdpunkt var så klart att träffa Marielle!

Yrvaken och dricker vin

Vi hade gått och lagt oss tidigt för att vi skulle upp tidigt imorrn eftersom vi ska till Alcatraz, men vaknade plötsligt av ett högt tjut! Brandlarmet gick och vi sprang ut! Brandmännen kom fort och nu står vi i lobbyn där det bjuds på vin efter incidenten, trevligt pyjamasparty!

Goldengatebron

Det var blåsigt på goldengatebron när vi åkte över den idag.

San Francisco

Idag har vi sett en skog med redwood träd, mäktiga. Sedan var vi på stranden i santa Cruz, som har både bad och nöjesfält. Nu har vi kommit fram till san Francisco.

https://cdn3.cdnme.se/1850659/7-3/pic_51d79274ddf2b370197fbee6.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/1850659/7-3/pic_51d7927be087c3375b99453b.jpg" class="image">

Happy 4th of July

Efter frukosten gick vi ner till havet precis nedanför hotellet och där såg vi 2 sälar som simmade omkring. Sedan åkte vi norrut i vår Cheva till vi såg en skylt med sevärdhet, där visade det sig att det låg jättemånga sjöelefanter på stranden, häftiga djur fast rätt fula. I Carmel stannade vi för att se firandet av nationaldagen, verkar som att alla orter firar. Nästan alla har på sig vitt, blått och rött. Nu ser vi på firandet i New York på tv här på hotellet i Scotts valley.

Bilder från igår

Mexikanska maten, danska solvang och vinodlingar (ej i ordning då bilderna kommer i oordning när man lägger upp via mobilen)

Cambria

Imorse lämnade vi st Monica för att köra Pacific Cust highway till San Fransisco med två övernattningar på vägen, så nu har vi kommit fram till den första i Cambria. Vi bor precis vid vattnet, tyvärr är det väldigt dimmigt och bara 15 grader varmt. Vädret skiljer mycket, där vi åt lunch en bit in i landet var det 35 grader och sol. Lunchen åt vi på en mexikansk restaurang i en dansk stad här i USA.

St Monica

Idag har vi kollat in stranden här. Vi gick mot Venice Beach, stränderna hänger ihop det är bara olika namn på olika sträckor. Venice har lite mer olika typer av folk och lite laid back stil medan St Monica är lite finare. Stranden är alltså jättelång och jag har aldrig sett så bred strand. Efter att vi suttit där någon timme gick vi mot St Monica piren och det tog oss närmare en timme, vi gick dock i sakta mak och kollade även in de som lärde sig surfa. Sedan blev det en sväng in bland affärerna i St Monica. Så det är två saker som är genomgående denna resa oavsett var vi är så går vi mycket och äter alltid gott. Nu har vi ätit middag, idag blev det tapas.

Jul. 01, 2013

Los Angeles, dag 2

Idag har vi testat att åka kommunalt i LA, gick hur bra som helst, en hållplats med tunnelbanan, men vi åkte hur långt som helst. Vi åkte så att vi kunde gå längs The Walk of Fame (gatstenar med kändisars namn på). Så där gick vi i drygt 2 timmar och stirrade ner i gatan varmt var det också men tack och lov inte lika hett som i Vegas. Nu har vi förflyttat oss till St Monica här ska vi tillbringa måndag och tisdag. På väg hit passade vi på att ta oss rätt nära Hollywoodskylten.

Gårdagen på universal studio

Vi var lite trötta efter heldagen (8.45 - 23) igår på Universal studios, men det var det värt. Så jättebra och välgjort allt var, med en blandning av åkattraktioner och shower. T ex en åktur i 3D både med the Simpsons och en med Transformers, show med olika stuntmen, Shrek i 4D (bio i 3d men som även sprutade vatten, blåste luft och något sprattlande vid fötterna) för att nämna några saker. Vi bodde ju 5 minuter från entrén så när vi var klara med åkningen gick vi hem bytte om och gick dit igen för att äta på ett ställe efter restaurang- och shoppinggatan utanför universal studio, trevligt.