Stranden vid hotellet

Här kommer en bilder på stranden, lite svårt att ta bra bilder men här är några från idag.

Tisdag, 6/3 -12

Idag började det med solsken innan det blev till och från molnigt. Vi gick till stranden och låg där i blåsten innan vi gick upp till poolen, genom grannhotellet där det ska finnas apor, tyvärr såg vi inga.
Sedan blev det att ligga vid poolen. Det grillades hamburgare vid poolen, mums. Nu sitter vi i foajen och dricker, öl och drinkar. Innan vi ska till den mexikanska resturangen på stranden och äta.

Måndag

Vad har hänt med vädret nu är det molnigt men fortfarande varmt i luften. Idag blev det poolen och sedan åkte vi in till Playa del Carmen för att shoppa lite. Så värst mycket blev det dock inte... Sedan var det mexikanskt tema på buffen. Efter buffen var det olika spel i foajen, basketbolls kast, bingo, pilkastning och diverse innan det var dags för kvällens mexikanska show av indianer.
(Inga bilder nu då jag inte har med usb-kabeln)

Söndag

Dagen började med Champange till frukosten! Sedan blev det poolen. Men vad hände med solen, tjockt molntäcke så vi bestämde oss för att göra nåt annat. Det fick bli Xcaret en park med allt möjligt och mycket bättre än vad jag trodde.
Man fick se fåglar kläckas

Sedan hade de en park vid havet med massa hängmattor, det var jätte skönt att ligga i dem.

Kvällen avslutades sedan med en stor show. Sedan åkte vi hem till hotellet och åt mat innan vi såg deras show, Las Vegas.

Lördag

Åter en solig dag som vi tillbringar vid poolen, sedan skulle vi in till Playa del Carmen och handla lite. Marielle har varit lite risig i magen så vi gjorde ett besök hos läkaren, som tog lite tid, där hon fick lite olika mediciner. Så Kenneth och Madde gick i vårt närmsta centrum och shoppade, 2 huvudbonader köpte Kenta :-)
Paranteserna hade redan innan bestämt sig för att shoppa loss på vårt lilla centrum så de köpte också en keps, kanske nåt mer...

Fredag

Idag blev det en dag på stranden men helt plötsligt kom det en regnskur och då blev det ett naturligt avbrott för lunch sedan blev det poolen resten av dan.

På kvällen hölls en show, Mamma Mia, riktigt bra.

Torsdag

Idag blev det en utflykt först åkte vi till en Cenote, en grotta med färskvatten i. Mycket stallagniter och även fiskar. Väldigt fint och annorlunda. Tyvärr blev inte bilderna i grottan alldeles svarta. Men vi köpte en undervattenskamera där bilderna förhoppningsvis blev bättre.
Här ser ni ingången till grottan

Sedan åkte vi vidare till havet där vi snorklade i en del av havet där det finns jätte många sköldpaddor och visst fick vi se det. Här kunde vi ta fler kort med vår nyinskaffade kamera, bla rockor och bläckfisk.

Onsdag

Skulle åkt på utflykt idag men det framkom rätt sent att det var fullt så det får bli i morgon (torsdag).
Idag var vi vid poolen och sedan åt vi lunch innan vi tog taxi till Playa del Carmen och sedan buss till Cancun.
Där besökte vi ett stort modernt köpcentrum. Det blev inte mycket shoppat men det fanns en del snyggt.
Sedan blev det en sen middag. De gör alltid fina dekorationer på buffen

Tisdag

Eftersom det var en lång utflykt på måndagen så var vi påhotellet hela tisdagen och tog igen oss.

Hos indianfamiljen

Chitzen Itza

Dålig uppdatering har det varit... i måndags var vi till chitzen Itza en bevarad mayastad.