Cykeltur

Mattias och Patrik skulle åka till alcatraz på morgonen så vi gick alla med ner till hamnen.

Sedan hyrde vi cyklar och cyklade över golden gate bron och även vidare till en liten stad Sausalito.
Därifrån tog vi färga tillbaka.
Trevlig tur.

San fransisco

På tisdag eftermiddag kom vi fram till San fransisco. I Honolulu fick vi åka två gånger till flygplatsen för att få med alla samt allt bagage.

Flyget gick kl 7 så det blev start vid 3 på natten... vilket gjorde att vi var väldigt trötta när vi kom fram.

Sista dagen på Oahu

Då har vi kommit fram till det tråkiga... sista dagen på Hawaii för denna gång. Så idag har vi shoppat, solat och badat. Ätit gott som alltid.

Det blir avfärd tidigt imorgon, kl 7 går planet till San fransisco.

Wikiki beach. Några kvarter från där vi har bott här i Honolulu. Jättefin strand och så blått vatten. Åh vad vi kommer sakna Hawaii.

Dukes

Blev överraskad med världens största efterrätt på resturang Duke's efter att ha ätit jättegod mat där

En fantastisk dag

Denna söndag började med fin champange frukost.

Sedan vandring upp till Diamond head.

Lunch på Ihope (international house of panncakes)

Sedan blev det en fantastisk middag på resturang Duke's

Här är vi redo för avfärd.

North shore

Då bar det av rätt tidigt för ett första stopp på makadeimien nut farm. Massor av goda nötter fanns att provsmaka :-)

Sedan blev det några andra stopp innan vi åt färska räkor
Därefter fortsatte vi färden. En jättetrevlig tur då vi såg stora delar av öns häftiga natur

Skybar

En drink på skybar i Wikiki, Honolulu inkl utsikt över stan.

Lanikai beach

Idag började vi dagen med en tur till en fantastiskt fin strand. Lanikai beach med vit sand. Sedan blev det en biltur med ett antal stopp för att se på utsikter.

Pearl harbour

På torsdags morgon blev det tidig avfärd för att hinna få biljetter ut till minnesplatsen av USS Arizona. Sedan blev det att gå runt där och se på all historik runt detta.

Sedan blev annans plantagen som Dole har här på oahu. Samt ett stopp på en outlet för lite shopping.

Wikiki beach

I onsdags gick vi ner till Wikiki beach. Fin strand och turkostvatten så underbart fint och massor av surfare att titta på. Sen bar det i väg till största utomhus centrumet i världen. Jättefräscht och fint.

Cheesecake factory

Vi har saknat cheesecake factory sen vi senast var i USA så nu gick vi dit första kvällen i Honolulu på Oahu.

Oj va mätta vi blev och oj va gott det är 😊

Honolulu

En kort flygresa på under en timme så är vi på ön Oahu och ska bo i Honolulu i en vecka.

Här är utsikten från vår lägenhet

Avresa

Usch va trist att denna vecka redan passerat. Så himla fint här. Verkligen ett favorit resmål.

Här på den övre balkongen har vi ätit våra måltider på.

Rom provning

De har startat tillverkning av rom här på ön sedan några år tillbaka. Så vi var där på deras guidade provsmakning. Sedan körde vi vidare på temat och beställde in drinkar

Bla mai tai, inte så god...
Bild 1 och 3 är olika mai tai

Fler fina vyer

I söndags gick vi en vandring som utgick nära vårt boende. Det är för varmt för att gå på dagen så vi gav oss ut vid 7-tiden.

Sedan tog vi bilen till olika utsiktspunkter för att se ut över det häftiga landskapet.

Besökte även en kaffe plantage.

Firande...

Av hawaiianska kungariket skedde i lördags med parad längs huvudgatan i Lihue (Kauais huvudstad). Vi var där och tittade. Vi var ett så exotiskt inslag så de gav oss varsin lei.

Boggie board

Idag testade vissa av oss att åka boggie board. Inte helt lätt att komma med vågen.

Dagens morgonprommis

På dagens morgon promenad såg vi två sköldpaddor, en munk säl och delfiner som hoppade ute i havet.

Helikopter tur

verkligen jättehäftigt att åka helikopter över Kauai. Vilket vi gjorde i dag.

Jurassic park

Filmen jurassic park är inspelad här. Och den spelades in med denna helikopter

Shaved ice

Efter vandringen stannade vi till i denna fina by och åt shaved ice. Var jätte läskande. Vi har ju 25-30 grader varmt dag som natt.

Hiking

Idag gick vi en vandring upp och ner bland bergen tills vi kom fram till en öde fin strand. Fantastiska vyer fick vi se längs vägen.

Morgon promenad

Idag gick vi ner till vår närmaste strand tidigt på morgonen. Då hade en munk säl och en sköldpadda tagit sig upp på land. Volontärer var där och spärrar av så att inte folk går för nära och skrämmer upp djuren.

Solnedgång

Solnedgång på Poipu beach. Precis nedanför där vi bor.

Framme på Kauai

Nu har vi kommit fram. Sovit en natt och är nu ute på promenad i närområdet. Många fantastiskt fina blommor

Lång resa

Här håller vi på att gå ombord på flyget från Frankfurt till Los angeles, största passagerar planet i världen. Rymligt var det så flygningen på 12 timmar gick riktigt bra.

Väntan på ombordstigning...

Arlanda i tidig morgon

Nu är vi incheckade

Så imorgon vid denna tid sitter vi på nedre däck på denna maskin