St tropez

Idag tog vi båten ut till st tropez, och satan vilken fin by! Väldigt mysig, kändes som man gick i ett vykort. På vägen dit så såg vi massa delfiner som hoppade kring båten också de va coolt! Sen åkte vi till en beach club och käkade lunch, en baguette med krabba, gott! Vi låg där tills vi tog båten hem igen. Jag gillade verkligen st tropez där vill jag bo behöver dock mer pengar, 100kr för en vattenflaska är inte fy skam

Delfinerna, dock väldigt dålig bild hehe

Gigantiska båtar! Största jag nånsin sätt

Nikki beach

Trerätters

Igår åt vi världens godaste middag! Bland det godaste jag ätit, på världens mysigaste restaurang i gamla stan.
Först fick vi tomater och nån mozzarellakräm

Förrätt: gnocchi och tryffelsås, med färsk tryffel på.
Varmrätt: ankbröst
Efterrätt: nougatflarn med vitchokladsorbet och hallon

Mellan varje rätt fick vi lite sorbet, första är melonsorbet med marcarpone och den andra är grapesorbet. Till efterrätten fick vi maränger, nåt gult och madeleine kakor. Helt fantastisk middag helt enkelt

Nice (Madde)

Idag åkte vi tåget till Nice och var där över dagen. Vi låg på stranden, badade i havet, åt lunch och gick runt i staden där. Middagen åt vi här i Cannes och idag blev det moules frites, gott!

Vinprovning (Madde)

Idag har vi legat på båda stränderna här i Cannes, på förmiddagen låg vi på den vid Croisetten sen började de regna så då fick vi i affärer och runt i gamla stan som är väldigt fin. Sen klarna det upp och då la vi oss på stranden nedanför gamla stan. Nu ska vi ha vinprovning på rummet innan vi ska på middag på fina restaurangen Baoli!

På väg hemåt...

Nu sitter vi på loungen och super 😊

Lämnar hotellet

Vi har bott på ett mycket bra beläget hotell med stort rum och en bra frukost, så detta hotell kan rekommenderas.

Frukost

Ett sällskapsrum

Hotellrummet

Sista mozzarellan i Italien för denna gång

Peters kyrkan

Idag tog vi oss till Vatikanstaten direkt efter en tidig frukost, för att slippa de längsta köerna.

Cannes

Idag åkte jag (Madde) till cannes! Planet gick 08.00 innan de hann vi äta frukost i loungen. Sen efter alla gått på planet så kommer sist men inte minst prins carl Philip och Sofia! Vi tyckte de va jättekul heheh! Framme på flygplatsen i Nice tog vi tåget till Cannes. Packade upp i lägenheten och bytte om till bikini för att bada i havet! Nu har vi vandrat i gamla stan och köpt middag som vi ska fixa :)
Carl Philip och Sofia
Loungen på Arlanda
Jag och Emma på stranden!

Hejdå

Kaffe

Kaffet smakar lite extra gott här

Typisk guidad busstur runt Rom

Idag har vi åkt en guidad tur med buss runt Rom. Klev av vid Vatikanstaten och sen även vid Villa Borgheses där det blev en cykeltur 😊

Paus

Det blev lite strosande på stan också, utan att hitta nåt att köpa. En paus efter Via Del Corso:

Samt en fin balkong

Något svalkande i värmen 😊

Historia

Idag har vi sett coloseum och forum romanum. Mäktiga byggnader

Till dig Madde

Nu har vi hittat flaskan till dig 😊
15 liter...

Middag

Vi har ätit på en jättebra och trevlig resturang där vi satt på deras terass utomhus. Drack tydligen deras eget producerade vin.

Fontana di trevi

Vi fick korsa mellan skurarna för att komma fram till fontänen och väl framme så var den under renovering så typiskt...

Sen forsatte vi till spanska trappan och där var det också renovering men inte på själva trappan

Rom

Den här sommaren åker vi till Rom i 4 dagar, Katarina, Kenneth och Marielle.
När vi kom till Rom var det regn och åska.
Efter att ha checkat in på hotellet blev det typisk italiensk mat till lunch, pizza och lasagne.