Vingårdar

Idag åkte jag med två till tjejer som jag roadtripade med till Hunter Valley. Det är ett vindistrikt här i Australien. Vi åkte en busstur med en grupp andra människor. Det var kul! De flesta var också backpackers. Vi blev hämtade här i Sydney, sen tog det ca 2h till första vingården. Där berättade de om vinerna och vi fick prova ca 8 viner. Sen åkte vi vidare till nästa vingård där vi provade ca 8 viner till. Sen var det lunch. Grillad korv och bröd med tillbehör. Var gott! Sen åkte vi vidare till en ytterligare vingård och provade 8 viner till. Därefter åkte vi till ett ställe och hade ostprovning. Man kunde prova viner där också jag provade 5 olika hehe! Därefter åkte vi till en chokladaffär och prova lite choklad. Det var en kul dag! Nu ska jag snart möta upp de två tjejerna igen plus en till svensk vi lärde känna idag för att gå och kolla på gayparad som är stort här i stan. Mer eller mindre hela stan är avstängd för detta och det är ett himla jippo! 






Kommentarer
Postat av: hasssan

Rejäla korvbröd 😃

2015-03-09 @ 19:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0